ניתוחים אף אוזן גרון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

ניתוחים אף אוזן גרוןמערכת האף, האוזן והגרון היא מערכת מורכבת ביותר הן מבחינה אנטומית והן מבחינה תפקודית. לפיכך, ישנו מגוון רחב ביותר של פתולוגיות שיכולות להתפתח במערכת זו.

באופן עקרוני השאיפה המרכזית היא להגיש לחולים טיפול שמרני ככל האפשר, אך במקרים רבים אין מנוס מלשקול את האפשרות של הטיפול הכירורגי.

באילו מקרים מבצעים ניתוחי אף אוזן גרון?

באופן עקרוני ניתן לכתוב שניתוחי אף אוזן גרון נהוג לבצע כאשר התועלת הצפויה מן הניתוח עולה על הנזק. כמו כן, הבחירה בניתוחי אף אוזן גרון מתבצעת במקרים שבהם הטיפול השמרני לא הביא לתוצאות הרצויות או במקרים שבהם לא ניתן לטפל באמצעות טיפול שמרני.

להלן כמה דוגמאות מרכזיות למקרים שבהם נהוג לטפל באמצעות ניתוחי אף אוזן גרון:

שיפור איכות חייו של המטופל

במקרים מסוימים הניתוחים מיועדים לשפר את איכות החיים של המטופל. במקרים אלו לא מדובר על ניסיון להציל את חייו של המטופל, שכן הפתולוגיה ממנה הוא סובל לא מעמידה את חייו בסיכון.

דוגמא טובה לניתוח מסוג זה היא למשל ניתוח כפתורים. ניתוח זה מבוצע בעיקר בילדים שסובלים מדלקות כרוניות באוזניים על רקע הצטברות נוזלים באוזן התיכונה. הניתוח מביא לרוב לשיפור משמעותי בבריאות המנותחים ומאחר ואינו כרוך בנטילת סיכונים רבים ומאחר והאלטרנטיבה לניתוח היא נטילת אנטיביוטיקה באופן כרוני, הרי שמדובר על טיפול הבחירה במקרה זה.

הצלת חיים

ניתוחי ראש צוואר יכולים מצד שני גם להציל חיים במקרים רבים בדגש על ניתוחים שמטרתם להסיר גידול סרטני. ישנו מגוון רחב ביותר של גידולים שיכולים להתפתח באף, באוזן או בגרון כמו למשל גידולים ממאירים על מיתרי הקול, גידולים בעצב השמיעה ועוד.

כריתת גידולים שפירים

גידולים שמיועדים להפחית את הסיכון לגידול ממאיר – ישנם סוגים מסוימים של גידולים שפירים שיכולים להפוך לגידולים ממאירים בסבירות גבוהה מאוד. לפיכך על ידי כריתת הגידולים השפירים ניתן למנוע את ההתמרה הסרטנית שלהם.

שיפור המראה האסתטי

במקרים רבים הניתוחים מבוצעים במטרה לשפר את המראה האסתטי של המטופל.

דוגמאות לניתוחי אף אוזן גרון נפוצים

להלן פירוט אודות מספר ניתוחי אף אוזן גרון נפוצים:

  • ניתוח שקדים וניתוח אדנואידים – ניתוח שבמהלכו מסירים את השקדים או את האדנואידים המוגדלים. ניתוח זה לרוב מבוצע בפעוטות שסובלים משקדים או אדנואידים מוגדלים באופן כרוני ובעקבות זאת סובלים מהפרעות שינה, קשיי נשימה, דלקות שקדים חוזרות ועוד.
  • ניתוח כריתת בלוטת התריס – ניתוח שמיועד לטפל בחולים שסובלים מפעילות יתר של בלוטת התריס ושהטיפול התרופתי לא סייע להם ובחולים שסובלים מגידול סרטני בבלוטת התריס.
  • ניתוח עור התוף ניתוח שמיועד לשחזר עור תוף לאחר קריעה או התנקבות.
  • ניתוח חך שסוע – חך שסוע הוא מום אנטומי מולד שניתן לתקן באמצעות ניתוח פשוט יחסית המבוצע בתינוקות.
  • כריתת פוליפים – פוליפים הם נגעים שפירים שעשויים להפוך לממאירים המתפתחים ברקמות הריריות בגוף כמו למשל במיתרי הקול, במערות האף ועוד.

כיצד מבוצעים ניתוחי אף אוזן גרון?

ניתוחי אף אוזן גרון לרוב מבוצעים תחת הרדמה כללית. כמו כן, רוב הניתוחים בתחום זה מבוצעים כיום בשיטה הלפרוסקופית. המשמעות היא שעל ידי להגיע עם כלי הניתוח לאזור הניתוח עושים שימוש בציוד זעיר ובמצלמה בעזרתה יכול המנתח להביט בנעשה באזור הניתוח. ככל שהטכנולוגיה הרפואית מתפתחת, נהוג לבצע יותר ויותר ניתוחים בשיטה זו.

מה הוא משך ההחלמה מניתוחי אף אוזן גרון?

לרוב, ניתוחי אף אוזן גרון הם ניתוחים פשוטים וממוקדים ולפיכך גם משך ההחלמה מהם קצר מאוד. לרוב מדובר על תקופה שיכולה להימשך החל מיום אחד ועד שבועיים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן