ניתוחי ראש וצוואר

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

ניתוחי ראש וצווארניתוחי ראש וצוואר היא הגדרת מטרייה תחתיה ניתן למצוא מגוון רחב ביותר של ניתוחים שונים המיועדים לטפל בפתולוגיות שונות.

במקרים מסוימים מדובר על פתולוגיות קלות מאוד שגורמות לפגיעה באיכות החיים בלבד, במקרים אחרים מדובר על פתולוגיות שבאות לידי ביטוי בפגיעה תפקודית ניכרת ובמקרים החמורים ביותר מדובר על פתולוגיות שמעמידות את חיי החולה בסכנה כמו למשל גידולים באזור הראש והצוואר.

באילו מקרים מבצעים ניתוחי ראש צוואר?

להלן מספר דוגמאות למקרים שבהם מבצעים ניתוחי ראש צוואר:

כישלון של הטיפול התרופתי

באופן עקרוני תמיד מומלץ להגיש למטופל טיפול שמרני לפני שניגשים לאפשרות הכירורגית. עם זאת, לא תמיד הטיפול התרופתי נושא פרי ולכן כאשר הטיפול התרופתי נכשל, נשקלת האפשרות לבצע ניתוח.

כך למשל בדרך כלל בבעיה של פעילות יתר בבלוטת התריס נהוג לנסות לטפל ראשית עם תרופות ורק במידה והטיפול נכשל, נהוג לשקול ביצוע של הסרה חלקית של הבלוטה.

אי יכולת לטפל באמצעות תרופות

לצד מקרים שבהם הטיפול התרופתי או השמרני נכשל, חשוב להזכיר כי קיימים מקרים רבים שבהם לא קיים טיפול תרופתי לפתולוגיה. כך למשל כאשר מאובחן גידול סרטני, בדרך כלל כל עוד הגידול התגלה בשלב מוקדם, ניתוח לכריתת הגידול יהיה טיפול הבחירה.

שיפור התפקוד של המטופל

ישנו מגוון רחב ביותר של פתולוגיות באזור הראש והצוואר שגורמות לפגיעה תפקודית. בין היתר מדובר על פוליפים במיתרי הקול שגורמים לצרידות ואף לאובדן הקול, שקד שלישי מוגדל שגורם לבעיות נשימה חמורות ולדום נשימה בשינה, לשון קשורה שמובילה לבעיות יניקה ועוד.

על ידי ביצוע של ניתוחי ראש צוואר שחלקם נחשבים לפשוטים מאוד, ניתן לנטרל את הבעיה ולהעניק למטופל איכות חיים גבוהה מזו שהייתה לו לפני הניתוח.

מה מטרתם של ניתוחי ראש וצוואר?

המטרה של ניתוחי ראש וצוואר משתנה בהתאם לסיבה בגינה בוצע הניתוח. במקרים מסוימים מטרת הניתוח היא להשיב את המטופל לתפקוד תקין לחלוטין, במקרים אחרים מטרת הניתוח היא לשפר את התפקוד שלו בלבד מבלי להביא אותו לתפקוד אופטימאלי וכמובן, כפי שציינו, במקרים רבים מדובר על ניתוחים שמיועדים להציל את חיי המטופל.

יש לציין כי לא אחת מטרת הטיפול היא לטפל בפגם אסתטי או למנוע התפתחות של גידול סרטני על ידי הסרה של גידול שפיר.

כיצד מבצעים ניתוחי ראש וצוואר?

קצרה היריעה מלפרט אודות כל הסוגים הרבים והמגוונים של ניתוחי ראש וצוואר. כל ניתוח מבוצע באופן שונה וכל ניתוח אורך פרק זמן שונה. עם זאת, לרוב ניתוחי ראש וצוואר מבוצעים באופן לפרוסקופי או בגישה ישירה שכן ניתן להחדיר את כלי הניתוח לאזורים הממוקמים בראש ובצוואר דרך הפתחים הטבעיים של הגוף (דרך הנחיריים או דרך הפה). באופן כזה אפשר להפחית את הסיכונים הכרוכים בניתוחים השונים.

כמו כן, מאחר והגישה נעשית דרך הפתחים הטבעיים של הגוף או בשיטה הלפרוסקופית, הרי שברוב המקרים המנותחים לא סובלים מצלקות לאחר הניתוח.

מה הם הסיכונים ותופעות הלוואי של ניתוחי ראש וצוואר?

אמנם הטכנולוגיה הרפואית והמיומנות של הרופאים בישראל תורמות לכך ששכיחות הסיבוכים נמוכה ביותר, אך כל פעולה כירורגית כרוכה בנטילת סיכון מסוים.

באזור הראש והצוואר ישנו ריכוז גבוה מאוד של עצבים וכלי דם ובמהלך הניתוח עלול להיגרם נזק שבמקרים מסוימים עלול להותיר את המטופל עם נכות או שיתוק באיברים מסוימים. כמו כן, הניתוח יכול להוביל לזיהום, לדימום מסיבי, להופעה של כאבים כרוניים ועוד.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן