חוות דעת רפואית למחלות ולבעיות אף אוזן גרון ולניתוחי ראש וצוואר

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

חוות דעת רפואית למחלות ולבעיות אף אוזן גרון ולניתוחי ראש וצווארמדי שנה מוגשות לבתי המשפט אלפי תביעות בגין רשלנות רפואית בעקבות מקרי רשלנות הקשורים לרפואת אף אוזן גרון וניתוח ראש וצוואר ולכול אותן תביעות מצורף מסמך מקצועי שנקרא חוות דעת רפואית. את חוות הדעת כותב רופא מומחה לרפואת אף אוזן גרון ובמידת הצורך, רופא שמחזיק בתת התמחות בנושא הנוגע ישירות למקרה התביעה.

במאמר שלפניכם נפרט מעט אודות מקומה וחשיבותה של חוות הדעת הרפואית בתביעות הנוגעות למקרי רשלנות ברפואת אף אוזן גרון וניתוחי ראש וצוואר וכן נפרט אודות התוכן של חוות הדעת הרפואית.

החשיבות של חוות הדעת הרפואית לבית המשפט

על מנת להבין את הרעיון העומד מאחורי חוות הדעת הרפואית, צריך להבין שהשופט היושב בדין אמנם מתמחה ברזי החוק ובקיא ברזי המשפט, אך עדיין לא מחזיק בידע הרפואי הדרוש על מנת להכריע בסוגיות משפטיות הנוגעות לעולם הרפואה מבלי שיהיו לו כול הפרטים הרלוונטיים. לפיכך, חוות הדעת היא למעשה מעין כלי מקצועי שמסייע לשופטים להבין את פרטי התביעה לעומק תוך הסתמכות על גורם מוסמך, בכיר ואובייקטיבי.

חוות דעת רפואית חשובה בתביעות רשלנות רפואית העוסקות ברפואת אף אוזן גרון או ניתוחי ראש וצוואר בדיוק כפי שחוות דעת של מהנדס בניין חשובה בתביעות של ליקויי בנייה. גם במקרים האלו, זקוק השופט לגורם מקצועי אובייקטיבי שיספק לו חוות דעת מקצועית בנוגע לתחום הבנייה. חוות דעת מקצועיות נדרשות לא רק בתחום הרפואה והבנייה אלא גם בתחום הבליסטיקה למשל, בתחום השמאות, הפסיכיאטריה ועוד.

מה כתוב בחוות הדעת הרפואית?

להלן הנושאים החשובים שצריכים להופיע בחוות הדעת הרפואית לאף אוזן גרון וניתוחי ראש וצוואר:

  • תיאור המקרה – בחלק זה צריך לפרט הרופא שכותב את חוות הדעת הרפואית בפירוט רב ככול הניתן את נסיבות המקרה. במידה ומדובר למשל בניתוח להסרת גידול ממיתרי הקול, עליו לפרט אודות מהלך הניתוח, אודות הסיבוכים שהתרחשו במהלכו, אודות המעקב אחרי המנותח, אודות ההכנה לקראת הניתוח ועוד.
  • פירוט אודות בריאות התובע – אחד הנושאים החשובים ביותר בהם צריך לדון הרופא המומחה שכותב את חוות הדעת הוא הבריאות של התובע. על הרופא לספק מידע רב ככול האפשר אודות מצב בריאותו של המנותח לפני הניתוח ואודות מצב בריאותו של התובע לאחר הניתוח. ברוב המקרים הרופא המומחה יקבע מה הם לדעתו אחוזי הנכות שיש לפסוק לתובע בעקבות מקרה הרשלנות.
  • עדויות מהספרות הרפואית – על מנת לבסס את טענותיו המקצועיות, על הרופא המומחה להביא עדויות מהספרות הרפואית. הלכה למעשה, צריך הרופא המומחה שכותב את חוות הדעת הרפואית עבור התובע להוכיח כי כול רופא סביר אחר היה נוהג אחרת ועל כן עליו לצרף חומר מקצועי עדכני שיש בו כדי להעיד על כך שהרופא חרג מהפרקטיקה המקובלת.
  • הקשר הסיבתי – בסופו של דבר ניתן לתמצת את עיקרי הדברים בכך שעל הרופא המומחה להסביר מדוע לטענתו התרשל הנתבע בתפקידו, לפרט אודות הנזק שנגרם למטופל ולבסוף לקשור את מקרה הרשלנות לנזק שנגרם לתובע בקשר סיבתי.

האם ישנה חובה להגיש חוות דעת רפואית לאף אוזן גרון וניתוחי ראש וצוואר?

באופן עקרוני ישנה חובה חוקית להגיש חוות דעת רפואית בכול מקרה של תביעת נזיקין העוסקת בנזקי גוף. עם זאת, במקרים חריגים ניתן יהיה להגיש את התביעה מבלי לצרף אליה חוות דעת רפואית.

חשוב להבין כי עלות הכתיבה של חוות דעת רפואית יכולה להגיע לעשרת אלפים ₪ ואף להרבה יותר מכך, אך ללא הגשה של חוות דעת רפואית, ברוב המקרים התביעה תידחה על הסף ובמקרים בהם התביעה תתקבל, הרי שלא ניתן בהיעדר חוות דעת רפואית למקסם את כספי הפיצויים.

מעבר לכך, חשוב להבין כי לא רק הצד התובע מגיש לבית המשפט חוות דעת רפואית. ברוב המוחלט של המקרים גם הצד הנתבע מגיש חוות דעת רפואית לבית המשפט במטרה לסתור את טענות התובע וכן לא אחת בית המשפט ממנה רופא מומחה מטעמו על מנת להכריע בין הצדדים מבחינה רפואית. לפיכך, כאשר הצד התובע לא מגיש חוות דעת רפואית הוא מציב את עצמו כבר בתחילת הדרך בעמדת נחיתות מבחינה משפטית.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן