ניתוחי ארובות העיניים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

ניתוחי ארובות העינייםארובת העין היא הרקמה שמקיפה את העין בגולגולת. ארובת העין מורכבת משבע עצמות סך הכול והמבנה שלה מורכב ביותר, שכן בנוסף לכך היא מכילה גם רקמות חיבור, שרירים, עצבים, כלי דם, מעברי אוויר, בלוטות דמעות ועוד.

פגיעה בארובות העין עלולה להוביל לכאבים חמורים, לשינויים במבנה הפנים ואף להוביל להתפתחות של בעיות ראייה שיכולות להיות חמורות.

באילו מצבים ניתן לטפל באמצעות ניתוחים בארובות העיניים?

להלן רשימה של המצבים השונים בהם ניתן לטפל באמצעות ניתוחים בארובות העיניים:

  • גידולים בארובת העין – גידולים בארובת העין יכולים להיות שפירים או ממאירים. בילדים בדרך כלל מדובר על ציסטות שמכילות רקמת עור המופיעות לאורך החיבורים של העצם או על גידולים של כלי דם הנקראים המנגיומות. במבוגרים בדרך כלל מדובר על גידולים של כלי הלימפה שנקראים לימפאנגיומה, גידולים של העצב, גידולים של רקמת השומן, גידולים של כלי הדם או גידול ממאיר שנקרא לימפומה.
  • שבר ברצפת הארובה – רצפת ארובת העין היא החלק העדין והדק ביותר בארובת העין ולפיכך חלק זה הוא הנוטה להישבר בשכיחות הגבוהה ביותר. השבר יכול להיות תוצאה של מכת אגרוף, פגיעה של כדור במהלך משחק כדורסל או כדורגל למשל, תאונת דרכים ועוד.
  • אנואפתלמוס (חסר עין) – חסר עין יכול להיות מצב מולד אך במקרים מסוימים ישנו צורך להסיר את גלגל העין בניתוח אם בעקבות גידול בעין ואם בעקבות זיהום חמור למשל. ניתוח להוצאת גלגל העין נקרא אויסצרציה או אנוקלאציה.
  • מחלת Grave's – מחלה אוטואימונית שמובילה למגוון רחב של תסמינים כשבין היתר מדובר על תסמינים שונים בארובת העין ובעין.

כיצד מתבצע הניתוח?

ניתוחי ארובות העיניים מתבצעים תחת הרדמה כללית והטכניקה הניתוחית משתנה בהתאם לפגיעה שהצריכה את ביצוע הניתוח. ניתוח לתיקון של שברים בארובת העין לרוב יכלול שימוש בחומרים מלאכותיים שמסוגלים לעבור תהליך של חיבור עם עצמות הארובה התקינות כשבין היתר מדובר על מדפור או טיטניום ואילו הסרה של גידול מארובת העין לרוב יבוצע דרך חתך זעיר שמבוצע בעפעף.

משך הניתוח משתנה בהתאם לרמת המורכבות שלו וההיקף שלו ובדרך כלל מדובר על ניתוחים פשוטים יחסית שלא אורכים זמן רב. בנוסף לכך, מאחר והחתכים המבוצעים בניתוח אינם עמוקים יתר על המידה ומאחר ומדובר לרוב על חתכים קטנים מאוד, הרי שלרוב אין צורך להתאשפז יותר מיממה לאחר הניתוח בבית החולים.

תקופת ההחלמה לאחר הניתוח

ההחלמה לאחר הניתוח תלויה גם כן בסוג הניתוח שעבר המנותח. בדרך כלל יופיעו כאבים באזור הניתוח שיוקלו באמצעות שימוש במשככי כאבים וכן תיתכן נפיחות מקומית באזור הניתוח.

השיפור בראייה או במראה האסתטי לרוב מורגשים תוך מספר ימים עד מספר שבועות עם חלוף הכאבים והירידה בנפיחות. במקרים מסוימים יומלץ למטופלים להניח על העין הנפוחה שקית קרח להקלה על הנפיחות ועל הכאב. במהלך ההחלמה מומלץ להימנע ממאמץ פיזי ומפעילות גופנית.

במקרים מסוימים יהיה צורך לעשות שימוש במשחות אנטיביוטיות באזור הניתוח וכן יהיה צורך לחבוש רטייה על העין המנותחת לאחר הניתוח במשך מספר ימים. בחלק מהניתוחים תיתכן פגיעה זמנית בראייה ולכן חשוב להימנע מנהיגה בהתאם להנחיות הרופא בכל מקרה ומקרה. בדרך כלל כשבוע לאחר הניתוח המנותח יוזמן לביקורת אצל הרופא המנתח שמטרתה לוודא כי לא התרחשו תופעות לוואי וכי הניתוח לא הוביל לסיבוכים.

במידה ומדובר על ניתוח להוצאת גלגל העין, בין ארבעה לשישה שבועות לאחר הניתוח המנותח יופנה לאוקלריסט, בעל מקצוע שעוסק בהתאמה של עיניים תותבות.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן