תרופות לשימוש כנגד אלרגיות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

7953065_xxlנכון לכתיבת שורות אלה, הטיפולים התרופתיים השונים עדיין מהווים את אמצעי הטיפול המרכזי במחלות אלרגיות. עובדה זו גורמת לתסכול רב בקרב רבים מהמטופלים וזאת כיוון שהתרופות לא גורמות לשינוי מהותי במהלך המחלה. המשמעות היא שברוב המוחלט של המקרים הפסקת הנטילה של התרופות גורמת לחזרת התסמינים.

למרות זאת, התרופות בהחלט גורמות להקלה משמעותית בחומרת התסמינים ובנוסף מסוגלות למנוע סיבוכים רבים. כך לדוגמה תרופות נגד אלרגיה יכולות למנוע נזק ריאתי פרמננטי בחולי אסתמה, למנוע התפתחות של פוליפים או סינוסיטיס בסובלים מנזלת אלרגית ועוד. ישנם חולים העושים שימוש כרוני וקבוע בתרופות, אך ישנם גם כאלה הסובלים ממחלה המתאפיינת בהתקפים תקופתיים או עונתיים, העושים בתרופות שימוש בהתאם לצורך בלבד ולא באופן קבוע.

אנטי היסטמינים

קבוצת התרופות החשובה ביותר בהקשר של הטיפול בסובלים מאלרגיה היא קבוצת האנטי היסטמינים כמובן. זאת כיוון שההיסטמין הוא המתווך החשוב ביותר בתגובה האלרגית. ההיסטמין מופרש מבזופילים ותאי פיטום ועל ידי בלימה שלו וסתירה שלו, ניתן למנוע את התופעות האלרגיות. אופן הפעולה של ההיסטמין מבוסס על היקשרות לרצפטורים הממוקמים בתאים באיברי המטרה. אי לכך, ההיסטמין יכול להיקשר לרצפטורים הממוקמים באף, בעור, בעיניים ועוד.

ישנם שלושה רצפטורים שונים שיכולים לקשור היסטמין: H1, H2 ו- H3, אך עיקר התגובה האלרגית היא תוצאה של היקשרות ההיסטמין לקולטן H1. ישנם שני סוגים מרכזיים של תרופות המכילות אנטי היסטמין: תרופות סיסטמיות המשפיעות על כל מערכות הגוף ולפיכך ניתנות בזריקות או טבליות ותרופות מקומיות הניתנות כטיפות עיניים, טיפות אף, משחות ועוד.

סטרואידים

סטרואידים הם למעשה הורמונים ולפיכך ישנם מטופלים רבים המפחדים לעשות שימוש בתרופות המכילות סטרואידים. חשוב להבין כי הסטרואידים הם חומרים שכל אחד מאתנו מפריש באופן טבעי בתגובה לדלקות ומצבי לחץ מבלוטת יותרת הכליה. במצב תקין, הגוף האנושי עושה שימוש מבוקר בסטרואידים לפרקי זמן קצרים בהתאם לצורך.

הפרשת יתר של סטרואידים או נטילה של סטרואידים במינון גבוה או לאורך זמן רב מדי, עלולות לגרום למגוון רחב של תופעות שליליות. בין היתר מדובר בעלייה בריכוז הגלוקוז בדם, פגיעה ברירית הקיבה, ירידה בצפיפות העצם, האטה בגדילה בילדים, השמנה מרכזית, בצקות באזורים שונים בגוף ועוד.

עם זאת, הסטרואידים יעילים מאוד לטיפול בכל המחלות והתופעות האלרגיות עד כדי כך שבמקרים שבהם התרופות הסיסטמיות שמכילות סטרואידים לא עזרו למטופל, ניתן לקבוע בוודאות כי הוא לא סובל מאלרגיה. זאת בניגוד לתרופות האנטי היסטמיניות, שלא אחת לא מצליחות לגרום להקלה, חרף העובדה שמדובר בתסמינים ממקור אלרגי.

מרחיבי סמפונות

מטרתם של מרחיבי הסמפונות היא לתת מענה זמני אך מידי. זאת בניגוד לסטרואידים, שהשפעתם מורגשת רק לאחר מספר שעות ומגיעה לשיאה תוך מספר ימים. מרחיבי הסמפונות גורמים להרפיה של שרירי , כאשר סך הכול ישנם ארבעה סוגים עיקריים של מרחיבי סמפונות: סלבוטלמול (ונטולין) וטרבוטלין (בריקלין) שהשפעתם קצרת טווח ונמשכת כארבע שעות בלבד וסלמטרול ופורמטרול שהשפעתם נמשכת כ- 12 שעות.

Epipen

Epipen הוא מזרק המכיל אדרנלין המיועד לטיפול בחולי אלרגיה קשים במצב של שוק אנפילקטי. המזרק האוטומטי נכנס לשימוש אך ורק במצבים מסכני חיים ולכן חשוב שכל אדם הסובל מאלרגיה חמורה, הנמצא בסיכון לשוק אנפילקטי, יישא על גופו את המכשיר בכל עת.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן