כאבי ראש ואוזניים – מה הקשר?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

headice and ears painמגוון רחב של בעיות אוזניים, יכול לגרום לכאבי ראש. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שאזור זה מכיל עצבים המעבירים אותות לראש ולפנים. דלקת בסינוסים הנגרמת על ידי הצטננות, שפעת או קדחת השחת יכולה לגרום לכאבי ראש. כאב באזור אחד בגוף מועבר לעיתים לאזורים הסמוכים.

העצב העיקרי המספק תחושה לסינוסים, האף והפנים הוא העצב המשולש והמתואר כעצב החמישי באזור הראש. עצב זה אחראי על התחושה באזור הפנים, על פעולות נוספות כמו פעולת הנשיכה והבליעה. כאב שמקורו בדלקת הסינוסים יכול לנוע לאורך ענפי העצב ולגרום לכאבי ראש. אחד הגורמים המשמעותיים המעוררים כאבי אזניים וכאבי ראש הוא גודש בסינוסים.

בעוד שברוב מקרי כאב האוזניים וכאב הראש אינם מהווים סיבה לדאגה, חשוב לגשת לבדיקה רפואית כאשר הכאב נמשך מעל למספר ימים או כאב המלווה בתסמינים אחרים. כאבי אוזניים וכאבי ראש לפעמים עשויים לרמז ולחשוף בעיות רפואיות המצריכות טיפול.

אילו בעיות אוזניים גורמות לכאבי ראש?

האוזן מורכבת משלושה חלקים, האוזן החיצונית, התיכונה והפנימית. בעיות באחד החלקים יכולות לגרום לכאבי ראש. בעיות האוזניים הנפוצות הן: זיהום הנגרם כתוצאה מפלישה של נגיף או חיידק המתפתחים ומגרים את האזור אליו פלשו.

התסמינים בדרך כלל כוללים כאב, אובדן שמיעה חלקי או חירשות, הפרשות אוזניים ופגיעה בשיווי המשקל. לבירינטיס או דלקת באוזן הפנימית מלווה בתסמינים של סחרחורת, טינטון וכאבי ראש. פציעה לאחר חבלה באוזן, ניקור עור התוף או חדירת גופים זרים לתוך תעלת האוזן יכולים לעורר כאבי ראש. גידולים שפירים או ממאירים באוזן הם מצב נדיר אולם ידועים כתופעה המלווה בכאבי ראש אשר אינם חולפים.

הקשר בין כאבי אוזניים לבין כאבי ראש

כאבי אוזניים לעתים קרובות הם תוצר של נוזל המצטבר בחלל האוזן או מושפעים מלחץ המופעל על האוזן התיכונה מאחורי עור התוף. חיידקים ונגיפים הפולשים לתעלת האוסטכיאן אשר מחברת את חלל האף והאוזן התיכונה מונעים את מנגנון ניקוז הנוזל התקין מהאוזן. פוליפים מוגדלים ואלרגיות יכולים להשפיע על הניקוז אף הם. דלקות אוזניים הן בעיה נפוצה נוספת המובילה לכאבי ראש. כאבי ראש יכולים להתרחש בד בבד עם כאבי האוזניים.

תסמינים של כאבי אוזניים

כאבי אוזניים שמקורם בדלקת כוללים לעיתים חום, קשיי שינה וחוסר מנוחה, אובדן תיאבון, שיעול, נזלת, אובדן שמיעה חלקי או מלא, כאבי ראש ולעיתים אף מיגרנות. מטופלים רבים מתלוננים לעיתים על גודש אוזניים ותחושת לחץ תוך אוזני המגביר את הכאב.

דרכי טיפול

משככי כאבים הנמכרים ללא מרשם רפואי כמו פרצטמול ואיבופרופן יכולים להקל על כאב מתון עד בינוני במקרים בהם המטופל סובל מכאבי אוזניים וראש. ילדים מתחת לגיל 18 אינם צריכים ליטול אספירין בשל הסיכון ללקות בתסמונת ריי, מצב רפואי אשר עשוי להיות קטלני.

הטיפול המקומי שנועד להקלה בכאבי אוזניים הוא הצמדת קומפרס חם ולח על האוזן. כאבי אוזניים לעיתים קרובות מתעצמים במצב שכיבה, עמידה זקופה יכולה להקל על הכאב. לעיסת מסטיק יכולה להקל על לחץ המופעל על האוזן התיכונה. כאבי ראש חולפים לאחר שימוש בקומפרסים או שקיות קרח המונחות על המצח.

דלקות אוזניים הנגרמות על ידי זיהום חיידקי מגיבות בדרך כלל היטב לטיפול אנטיביוטי. ילדים עם בעיות חוזרות ונשנות של הצטברות נוזלים באוזניהם נדרשים לעבור הליך רפואי שבו רופא מחדיר צינוריות זעירות לתוך האוזן כדי לנקז את הנוזל המצטבר ולהקטין את תדירות זיהומי האוזן כמו גם למנוע את כאבי הראש.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן