MRI גרון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

MRI גרוןבדיקת MRI‏ נועדה לשימוש במגוון רחב של מצבים רפואיים, כדי לאשר או לשלול קיומה של מחלה או בעיה רפואית. במהלך הבדיקה נעשית סריקה על בסיס קרינה שאינה מייננת, כלומר קרינה שאיננה נחשבת למזיקה.

בדיקה מסוג זה יכולה לשמש למשל כדי ליצור הדמיה יעילה של חלקי מערכת העצבים, עמוד השדרה, מפרקים שונים.

יחד עם זאת, במצבים שעולה חשד למחלה קשה התוקפת את הגרון, בדרך כלל סרטן בגרון, ניתן לבצע גם MRI גרון. להלן נסביר מהי הבדיקה הזאת, מתי ומדוע משתמשים בה.

מתי עורכים MRI גרון

בדיקה כמו MRI לא נעשית כאשר רוצים לאשש מחלות נפוצות וקלות לריפוי כגון דלקת גרון וגם לא לאיתור שפעת, סינוסים מוגדלים וכיוצא באלה. בדיקה מסוג זה פשוט תהיה מיותרת, לא יעילה, ואין טעם לממן בדיקה מסוג זה, הנחשבת יקרה למדי.

אז מתי כן עורכים MRI גרון? בדיקה כזאת תהיה רלוונטית כאשר בדיקה מקדמית מעלה את החשד שהנבדק חלה בסרטן הגרון. אך אין להסיק מדברים אלה שבכל פעם שקיים חשד לקיום סרטן הגרון יש למהר ולערוך MRI. יש עוד בדיקות רבות שניתן ולרוב גם מקובל לבצע בשלב מוקדם יותר.

רופא אף אוזן גרון מתחיל בדרך כלל בבדיקה שנעשית בצורה ידנית פשוטה. מישוש של הצוואר ובדיקה האם קיימות בלוטות שמרגישות מוגדלות. נעשית בדיקה של הלוע, באמצעות ראייה, יתכן וייעשה שימוש בעזרים כגון מראה מיוחדת (הדומה באורח מסוים לזו של רופא השיניים) ויתכן שתיעשה בדיקה נוספת באמצעות אביזרים רפואיים המוחדרים למעמקי הגרון. במידה ויש צורך בבירור נוסף, הרי שזה יתבצע בבית החולים, בלקיחת דגימה שנקראת ביופסיה. רק במידה והתמונה שעולה מהתוצאות תצריך נתונים נוספים, ידרשו בדיקות נוספות, לרבות MRI.

MRI גרון לעומת CT

כאשר רוצים לבדוק בוודאות שהמטופל חולה בסרטן הגרון וכאשר רוצים לבדוק עד כמה התפשטה המחלה (לצורך החלטה על המשך הטיפול המתאים) עשויות לבוא בחשבון כמה בדיקות. צילום רנטגן רגיל יוכל להתאים, אולם כדי לקבל תמונת מצב הרבה יותר מפורטת תתבצע בדיקת CT או שתיבחר חלופה אחרת, כלומר בדיקת MRI.

חשוב לדעת ש-  MRIוש- CT הן בדיקות שיכולות לספק מידע רפואי רב, אך אין זהות בין שני סוגי הבדיקות הללו. CT הינה בדיקה שמאפשרת לקבל תמונה רב ממדית של אזורי פנים הגוף הנבחרים (במקרה זה, אזור הגרון אך גם אזורים נוספים אחרים, במידת הצורך). אפשר לומר שמדובר בשכלול של צילומי הרנטגן שכולנו מכירים ומכאן, ניתן להסיק שמדובר בבדיקה שכוללת קרינה מזיקה. כמובן שהשפעת הקרינה איננה מיידית ומדובר בהשפעה מצטברת.

ומהי בדיקת MRI לעומת זאת? בבדיקה מסוג זה, שהיא לכאורה דומה, מקבלים הדמיה של אזורים פנימיים בגוף אך ללא קרינת רנטגן מזיקה. התוצאות מבוססות על שדה מגנטי, שאיננו מזיק ואיננו גורם לאי נוחות. במידת הצורך, יקבל הנבדק זריקה של צבע, כדי שהתוצאות תיראנה יותר בבירור.

איך מתבצעת הבדיקה

איך מבצעים MRI גרון? לצורך הבדיקה יוכנס הנבדק לתא הדומה לגליל. אמנם הבדיקה איננה מסוכנת או מזיקה, אך היא כרוכה בהשמעת צליל חזק. הנבדק צריך להסיר תכשיטים, שעונים, מפתחות וכיוצא באלה, שכן הללו עשויים לפגוע באמינות הבדיקה.

משך הבדיקה כחצי שעה, והיא לא מתבצעת תחת הרדמה או טשטוש. על הנבדק לשכב באופן יציב ונינוח על מנת שהתוצאה שתתקבל תהיה ברורה. לאחר סיום הבדיקה יתקבלו תמונות ברורות של האזור הרצוי בגוף. זהו כלי רב ערך שיסייע לבחור את הדרך הטובה ביותר לטפל במחלה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן