בדיקות אבחון למחלות בגרון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בדיקות אבחון למחלות גרוןאחד מהתחומים שהתפתחו בצורה המרשימה ביותר במהלך העשורים האחרונים בשדה הרפואה הוא התחום הדיאגנוסטי. בימינו ניתן לאבחן מחלות ומצבים רפואיים שונים בשלבים מוקדמים ביותר.

חלק מהציוד הרפואי שבו נעשה שימוש בתחום האבחון המודרני, נתפס רק לפני זמן קצר מאוד כמדע בדיוני. במאמר שלפניכם נפרט אודות מספר סוגים של בדיקות אבחון שמטרתן לזהות מחלות שונות בגרון.

צילום בריום של מערכת העיכול העליונה

בריום סולפט הוא סוג של מלח המשמש כיום כחומר ניגוד בבדיקות רנטגן. כאשר מעוניינים לבחון את תקינות מערכת העיכול התחתונה, נהוג להחדיר את הבריום לגוף באמצעות חוקן וכאשר מעוניינים לצלם את הנעשה בתוך מערכת העיכול העליונה, נותנים את הבריום בתמיסה שניתן לשתות. לאחר שהנבדק שותה את תמיסת הבריום, המכילה חומרים נוספים שמטרתם לשפר את הטעם ולשפר את חדות התמונה, הוא ישכב על מיטת הבדיקה ויעבור צילום רנטגן.

בדיקה זו מאפשרת להתחקות אחרי המקור למגוון רחב של בעיות במערכת העיכול העליונה כשבמקרים מסוימים מתברר שמקור הבעיות בגרון, או ליתר דיוק בוושט, בבית הבליעה, בחיבור שבין הוושט לקיבה ועוד.

בדיקת גרון באמצעות סיב אופטי

בדיקה נוספת המאפשרת לאבחן פתולוגיות שונות בגרון היא בדיקה הנקראת Fiber Optic Laryngoscopy או בדיקת גרון באמצעות סיבים אופטיים. לפני ביצוע הבדיקה הרופא המבצע אותה מאלחש את אזור הגרון באמצעות ספריי מאלחש ולאחר מכן הוא מחדיר צינורית דקה דרך האף או הפה לגרון של המטופל. הסיבים האופטיים העוברים לאורך הצינורית מעבירים אותות וידאו בזמן אמת לצג הממוקם מול עיני הרופא בחדר הבדיקה. באופן כזה ניתן להתחקות אחר המקור לתחושות של עצם זר בגרון, צרידות לא מוסברת, שינויים בגוון הקול ועוד.

באופן עקרוני לרינגוסקופיה המבוצעת באמצעות סיבים אופטיים נקראת לרינגוסקופיה עקיפה. ישנה אפשרות להביט לגרונו של הנבדק באמצעים ישירים ופשוטים יותר הכוללים ציוד בסיסי כמו פנס ומראה. היתרון של הבדיקה העקיפה המבוצעת באמצעות סיבים אופטיים בא לידי ביטוי בעובדה שהיא מאפשרת לאבחן פתולוגיות באזורים בגרון שלא ניתן להתבונן בהם באמצעות לרינגוסקופיה ישירה.

משטח גרון

משטח גרון היא בדיקה פשוטה ומהירה שמטרתה לאבחן זיהומי גרון שכיחים בדגש על זיהום ממקור סטרפטוקוקי. במהלך הבדיקה הנבדק צריך להטות את ראשו לאחור ולהוציא את הלשון החוצה. הרופא שמבצע את הבדיקה בדרך כלל יעשה שימוש במקלון עץ על מנת לדאוג שלשונו של הנבדק תישאר במקומה ולא תתרומם כלפי מעלה במהלך הבדיקה. הבדיקה מבוצעת בעזרת מטוש סטרילי, באמצעותו הרופא נוגע בכמה אזורים בגרון במטרה לאסוף דוגמיות לבדיקת מעבדה.

לאחר שהדוגמיות שנאספו במהלך הבדיקה נשלחות למעבדה, הן עוברות תהליך שנקרא הדגרה. בתהליך זה מספקים לאורגניזמים השונים את התנאים האידיאליים להתפתחותם וכך ניתן לדעת תוך מספר ימים אילו אורגניזמים גרמו למחלה בנבדק. יש לציין כי ישנן בדיקות מהירות יותר המבוססות על בדיקה ריאגנטית שבה ניתן לצבוע את האנטיגנים לחיידקי סטרפטוקוקוס וכך לקבל תוצאות מידיות.

ביופסיה בגרון

בדיקת ביופסיה היא בדיקה דיאגנוסטית שבה שואבים או מסירים דוגמית רקמה במטרה לבחון אותה באמצעים מעבדתיים כשבין היתר מדובר על בדיקה של הדוגמית מתחת לעינית המיקרוסקופ, בדיקה כימית, בדיקה גנטית ועוד. ברוב המוחלט של המקרים בדיקת ביופסיה המבוצעת בגרון מיועדת לשלול או לאבחן גידולים סרטניים. הגרון מכיל איברים רבים ולפיכך הביופסיה יכולה להתבצע במקומות שונים כשבין היתר ניתן לקחת דוגמית רקמה לבדיקה מבלוטת התריס הממוקמת בגרון, מהשקדים, מנגעים חשודים שהופיעו על מיתרי הקול, מהוושט ועוד.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן