טיפול טבעי בסחרחורות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

טיפול טבעי בסחרחורותמדובר בתופעה שכיחה מאד, שכמעט כל אחד חווה אותה בשלב כלשהו בחייו, או, סביר שיחווה אותה בעתיד. הסחרחורת, שמלווה בתחושת חוסר יציבות, יכולה להוביל להתעלפות, אך לא תמיד.

כך או כך, היא לא נעימה. הסיבות לסחרחורות יכולות להיות רבות ומגוונות וחשוב לזהות את מקור הבעיה כדי להציע את המענה המתאים. הטיפולים יכולים להיות תרופתיים, לרוב, אך כיום ישנה גם אפשרות טיפולית טבעית, שיכולה להתאים לסובלים מסחרחורות בתדירות נמוכה עד בינונית.

מדוע זה קורה

סחרחורת, לכשעצמה, איננה נחשבת למחלה. היא סממן לבעיה רפואית כלשהי, כמו, למשל: לחץ דם נמוך, הפרעה נוירולוגית כלשהי, דלקות אוזניים, הפרעת ראייה, מיגרנה, אנמיה, אלרגיות, חרדה או אפילו פציעת ראש. התייבשות, לחץ נפשי, שינויים הורמונליים בגוף, אימון יתר וגם תרופות מסוימות, כל אלה ועוד יכולים לגרום לסחרחורות.

הסחרחורת עצמה מלווה בדרך כלל בסימפטומים שונים, כמו שינויים בראייה, דופק איטי, כאב ראש וגם כתמים עיוורים. לפעמים היא גורמת לתחושת חולשה, לבחילות, לחיוורון, להקאות, לכאבים בחזה ואפילו לאובדן הכרה. לסובלים מסחרחורות לעיתים רחוקות, מומלץ לנסות כמה תרופות טבעיות, שיכולות להקל לא מעט. אולם, במידה והסחרחורות מופיעות בתדירות גבוהה, כדאי לפנות אל הרופא המטפל לצורך אבחון מעמיק יותר.

הטיפול בסחרחורות

הנה דוגמא לכמה אפשרויות טיפול טבעיות בסחרחורות:

נשימה עמוקה – זוהי אחת משיטות הטיפול הטובות ביותר במקרים של סחרחורות. הנשימה העמוקה מספקת למוח את כמות החמצן הנדרשת לו, היא משחררת את מערכת העצבים ובכך מפחיתה את הסחרחורת. יש לשכב או לשבת בתנוחה נוחה, להניח את היד על הבטן ואת אגודל היד השנייה על נחיר אחד בזמן שהפה סגור. יש לשאוף אוויר דרך הנחיריים באיטיות ולמלא את הבטן באוויר.

לאחר 2 או 3 שניות, יש לנשוף את האוויר החוצה על ידי ריקון הבטן מהאוויר. יש לחזור על הפעולה עצמה 10 פעמים. לאחר מכן יש לשכב במשך 5 דקות ולנשום באופן נורמלי כדי להימנע מהסתחררות נוספת.

שתיית מים – מכיוון שהתייבשות יכולה להיות הסיבה לסחרחורת, ובמיוחד לאחר אימון, חשוב להקפיד על שתייה מרובה. במידה ומרגישים מסוחררים, מומלץ לשתות כוס מים מלאה. כדי למנוע את הישנותה של הסחרחורת, יש להקפיד על שתיית מים בכמות מספקת במהלך כל שעות היממה.

אוכל – מכיוון שרמות נמוכות של סוכר בדם עשויות גם הן לגרום לסחרחורות, ובמיוחד לסובלים מסוכרת, כשמרגישים מסוחררים, מומלץ לאכול משהו. במקביל, כדאי להימנע מלהגיע לתחושת רעב ובמיוחד אם יש נטייה לסבול מסחרחורות.

מומלץ לאכול בננה או חטיף שוקולד כדי לספק לגוף את רמות הסוכר הנדרשות לו באופן מיידי או אפילו פרי כלשהו שיש בו אחוזי מים גבוהים. בנוסף, ג'ינג'ר הוא תרופת מרפא עתיקה מאד, שעוזרת לסובלים מסחרחורות (וגם מבחילות).

הג'ינג'ר מעורר את מחזור הדם אל המוח ואל חלקי הגוף השונים ועוזר להפחית את עוצמת הסחרחורת. לימון יכול לסייע גם כן, שכן משפר את תפקודה של מערכת החיסון. יש לסחוט מיץ מחצי לימון ישירות לתוך כוס מים ולהוסיף 2 כפיות סוכר.

תזונה נכונה – הקפדה על תזונה נכונה באופן כללי יכולה למנוע מצבים מעוררי סחרחורות, כמו לחץ דם נמוך, רמות לא מאוזנות של סוכר וגם אנמיה. כדאי להקפיד על תפריט עשיר בברזל, בויטמין A, בחומצה פולית ובסיבים תזונתיים.

טופו, תמרים, שקדים, עדשים, דגנים מלאים וגם אספרגוס נחשבים למזונות עשירים בברזל, מזונות מומלצים מאד. לימון, תפוז, פלפל אדום, אשכולית, תרד וברוקולי עשירים בויטמין C. עלים ירוקים, נבטים וגם בננות עשירים בחומצה פולית שטובה מאד לגופנו.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן