סרטן במיתרי הקול

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

13015256_xxlרוב רובם של סרטני הגרון מתפתחים במיתרי הקול או בסמוך אליהם. סרטן מיתרי הקול הוא סרטן נדיר יחסית אך במידה והאבחנה שלו מבוצעת בשלב מאוחר מדי, הוא עלול בהחלט להוביל למותו של החולה.

בדומה לגידולים הסרטניים השונים גם הגידול שמתפתח על מיתרי הקול עלול לשלוח גרורות לאיברי מטרה מרוחקים כשהאתר המועדף על סרטן מיתרי הקול לשליחת גרורות הוא הריאות.

מה הם הגורמים לסרטן מיתרי הקול?

ישנם שני גורמי סיכון מרכזיים הידועים כיום בתור הגורמים המשפיעים ביותר על הסיכוי לסבול מסרטן מיתרי הקול. הגורם הראשון הוא עישון סיגריות ואילו הגורם השני הוא צריכת אלכוהול. ככל שמשך העישון ארוך יותר וכמות הסיגריות רבה יותר, כך הסיכוי לסבול מסוג זה של סרטן גבוה יותר בהתאמה והדברים נכונים גם בנוגע לצריכת האלכוהול. עוד יש לציין כי לצריכת האלכוהול ולעישון הסיגריות ישנו אפקט סינרגטי בכל הקשור להשפעה על הסיכוי לסבול מסרטן מיתרי הקול.

כמו כן סרטן מיתרי הקול מאובחן בדרך כלל רק לאחר גיל 55 ושכיחותו גבוהה יותר בקרב גברים (ככל הנראה הסיבה להבדל בין השכיחויות לא טמונה בהבדלים גנטיים אלא בהבדלים בהרגלי העישון וצריכת האלכוהול בין גברים לנשים).

מה הם התסמינים של סרטן מיתרי הקול?

באופן עקרוני גידול בגרון יכול להתפתח במשך זמן רב ולהישאר למשך תקופה ארוכה א-סימפטומטי. עם זאת, בדרך כלל גידול במיתרי הקול מאובחן בשלב מוקדם יחסית וזאת כיוון שגם גידול קטן מאוד על מיתרי הקול יכול לגרום לשינויים בגוון הקול ולצרידות. מעבר לצרידות או לשינויים בגוון הקול, המהווים את התסמין המובהק ביותר של סרטן במיתרי הקול, ישנו מגוון רחב של תסמינים אפשריים נוספים כשבין היתר מדובר על התסמינים הבאים:

  • קשיי בליעה.
  • ריח לא נעים מהפה.
  • צפצופים או חרחורים בנשימה.
  • שיעול טורדני.
  • תחושה של גוף זר בגרון.
  • בליטה לא שגרתית הניתנת למישוש בגרון.
  • חולשה לא מוסברת ועייפות מוגברת שלא נעלמת גם לאחר שינה.
  • אובדן לא רצוני של משקל.

כיצד מאבחנים סרטן במיתרי הקול?

האבחון של סרטן במיתרי הקול דורש בראש ובראשונה תשאול של המטופל בנוגע לתסמינים מהם הוא סובל וקבלת מידע על ההיסטוריה הרפואית שלו, על תחום העיסוק שלו, על הרגלי העישון וצריכת האלכוהול שלו ועוד. לאחר מכן יש לבצע בדיקה גופנית הכוללת בדיקה של בלוטות הצוואר, חלל הפה, הלוע ועוד. במידת הצורך יבוצעו בדיקות נוספות כמו למשל החדרת סיב אופטי לבית הקול או בדיקות הדמיה שמטרתן להדגים את מידת ההתפשטות של הגידול.

האבחנה הוודאית של הגידול מתקבלת באמצעות בדיקת ביופסיה שבה מסירים דוגמית רקמה קטנה מהגידול ולאחר מכן בוחנים את הרקמה במעבדה לאיתור תאים סרטניים.

כיצד מטפלים בסרטן במיתרי הקול?

הטיפול בחולים הסובלים מסרטן במיתרי הקול אינו אחיד וזאת כיוון שתכנית הטיפולים משתנה בהתאם לסוג הגידול, גודלו, המיקום המדויק שלו, מידת ההתפשטות והחדירה של הגידול לאיברים מרוחקים ועוד. במקרים הקלים ניתן יהיה לבצע סדרה של טיפולי קרינה למיתרי הקול וכך להביא להעלמת הגידול אם כי לא אחת יהיה צורך לבצע הסרה כירורגית של הגידול.

עד לפני כעשור חולים שסבלו מגידול במיתרי הקול נאלצו לעבור הסרה כירורגית מלאה של בית הקול אך כיום הודות להתפתחויות מרחיקות לכת בתחום המיקרו כירורגיה ניתן בהחלט להסיר את הגידול באופן ממוקד תוך שימור יכולת הדיבור של המנותח. באופן כללי מרכיבי הטיפול כוללים טיפול כימותרפי, קרינתי וניתוחי כשאפשריים גם שילובים שונים ביניהם.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן