מהי דלקת במיתרי הקול?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מהי דלקת במיתרי הקול?דלקת במיתרי הקול היא הגדרת מטרייה לשני סוגים נפרדים של מחלות להלן:

  • דלקת חריפה של מיתרי הקול – דלקת שנגרמת כתוצאה מזיהום שהתיישב במיתרי הקול כשבדרך כלל מדובר על זיהום ויראלי.
  • דלקת כרונית של מיתרי הקול – דלקת שנובעת כתוצאה מגירוי כרוני ומתמשך של מיתרי הקול ולא בעקבות הדבקה בזיהום מסוים.

מה הם הגורמים לדלקת במיתרי הקול?

בדרך כלל דלקת חריפה של מיתרי הקול נגרמת כתוצאה מחדירה של נגיף למיתרי הקול אם כי במקרים מסוימים מדובר על זיהום חיידקי. בנוסף לכך, הדלקת יכולה להיות תוצאה של חשיפה לאלרגן מסוים אליו רגיש החולה.

הדלקת הכרונית של מיתרי הקול יכולה להיות תוצאה של חשיפה ממושכת לעשן סיגריות, חשיפה ממושכת לתוכן קיבתי בעקבות מקרה כרוני של רפלוקס וכן היא יכולה להיות תוצאה של שימוש מאומץ מאוד ומוגזם באופן לא מותאם במיתרי הקול שמתרחש לאורך תקופה ממושכת.

מה הם התסמינים של דלקת במיתרי הקול?

התסמין המרכזי המאפיין את הסובלים מדלקת במיתרי הקול הוא צרידות או שינויים מסוימים בגוון של הקול. בנוסף לכך, ייתכנו תסמינים נוספים הכוללים חום שלרוב לא עולה על שלושים ושמונה וחצי מעלות צלזיוס, מצוקה נשימתית בעקבות היצרות במעברי האוויר בדרכי הנשימה העליונות, תנועות בולטות מהרגיל של בית החזה במהלך הנשימה, צפצופים בזמן הנשימה, הפרשה מרובה של ליחה, עייפות לאחר דיבור, כחכוח בלתי פוסק, שיעול טורדני, כאבי גרון ועוד.

כיצד מאבחנים את הדלקת?

מאחר ותסמיני המחלה יכולים להתאים גם למחלות או למצבים רפואיים אחרים, הרי שישנה חשיבות עליונה לאבחון יסודי ומדויק של המחלה. בדרך כלל, במהלך תהליך האבחון הנבדק יתושאל לגבי התסמינים מהם הוא סובל, וכן לרוב ייערך לו משטח גרון לאבחון הפתוגן שגרם למחלה.

הנבדק יתושאל לגבי העיסוק שלו ולגבי הרגלי השימוש שלו בקול ובמקרים מסוימים יהיה צורך לבצע בדיקת גסטרוסקופיה לשלילת גורמים אחרים שהיו יכולים לבוא לידי ביטוי באותו האופן מבחינה קלינית. האבחון צריך להתבצע אך ורק על ידי רופא אף אוזן גרון.

כיצד מטפלים בדלקת במיתרי הקול?

הטיפול בדלקת במיתרי הקול משתנה בהתאם למידת החומרה של המחלה, בהתאם לתסמינים מהם סובל החולה, בהתאם לגילו, מצבו הרפואי הכללי, תחלואות נלוות מהן הוא סובל ועוד. בין היתר מדובר על הטיפולים הבאים:

  • במקרים בהם הדלקת גורמת לבעיות בנשימה חשוב ביותר לעשות ככל האפשר על מנת להקל על המטופל את הנשימה. כך למשל ניתן להציב בחדרו של החולה מכשיר הפולט אדי מים קרים, לשאוף את האדים היוצאים מתא ההקפאה במקרר הביתי, לשהות בעיקר בחדרים מאווררים ועוד. במקרים מסוימים יהיה צורך לאשפז את החולה על מנת לתת לו חמצן באמצעות מסכת חמצן או על מנת לבצע אינהלציה המכילה חומרים שמטרתם להרחיב את דרכי הנשימה.
  • במידה והדלקת התפתחה על רקע של זיהום ויראלי, הרי שהטיפול יהיה תומך בלבד ויכלול תרופות להורדת חום, מנוחה רבה ושתייה נאותה של נוזלים. עם זאת, במידה ומדובר על דלקת במיתרי הקול שהתפתחה על רקע של זיהום חיידקי, הטיפול יתבסס בעיקר על מתן אנטיביוטיקה.
  • במקרים בהם מדובר על דלקת כרונית במיתרי הקול שהתפתחה על רקע של שימוש לא מותאם במיתרי הקול, ייתכן מאוד שהחולה יצטרך להתחיל טיפול אצל קלינאית תקשורת שמטרתו לסגל לו הרגלים נכונים לשימוש בקול.
  • במקרים מסוימים ייעשה שימוש בתכשירים נוגדי דלקת.
  • במידה ומקור הבעיה ברפלוקס, הטיפול יתמקד בהפחתת מידת החומרה של הצרבת.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן