ריח רע מאחורי האוזן- מה לעשות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מה זה בארוטראומה באוזן התיכונה?

ריח רע מאחורי האוזןלמרות שאולי היינו רוצים, גופנו אינו דומם ואינו יכול להיות במצב סטרילי כל הזמן. בתור יצורים אורגניים, הגוף מייצר חומרים אשר גם אם בפני עצמם הם נטולי ריח, תגובתם עם הסביבה יוצרת ריחות שאינם נעימים לנו.

אנו מכירים היטב את ריח הזיעה, במיוחד לאחר פעילות גופנית. לא מעט אנשים נתקלים בריח רע שהוא נסתר- ריח רע מאחורי האוזן. רבים מדמים אותו לריח של הפרשה אחרת היוצאת דווקא מתחתית הגוף. ממה נובע ריח רע מאחורי האוזן ומה אפשר לעשות?

ממה נובע ריח רע מאחורי האוזן

רבים זוכרים היטב את החלב, החומר השמנוני שמייצר הגוף מתקופת ההתבגרות בהקשר של החצ'קונים, אותם פצעונים שאף מתבגר אינו שמח לראות. החלב, אותו חומר שמנוני הוא בעל תפקיד וגורם לשיער שלנו להיראות מבריק ושומר על העור חיוני ולא יבש וסדוק.

עם זאת, כאשר מיוצר חלב בכמות גדולה מדי הוא סותם את הנקבוביות. על הפנים עודף החלב יוצר את הפצעונים. כאשר אלה נקבוביות הקרקפת, הוא זולג אל אזורים כמו אחורי האוזן בהם הוא מצטבר. החלב השומני הוא כר פורה לחיידקים ופטריות, מה שיוצר את הריח הרע. עודף ייצור החלב הוא בעיקר תוצאה של נטיה לעור שמנוני, אך יכול לנבוע מסיבות נוספות כמו:

  • חוסר איזון הורמונלי, במיוחד בגיל ההתבגרות
  • פעילות יתר של בלוטת התריס, תופעה שנקראת היפרטירואידיזם
  • פסוריאזיס

מה עושים?

בתור התחלה, אל תנסו לבטל את הריח הרע שנוצר באמצעות בישום האזור. הדבר רק יגרום לבליל של ריחות הבושם עם אותו ריח רע והתוצאה רק תבליט את הריח הרע עוד יותר. קחו איתכם חבילת מגבונים ועברו על האזור כשאתם מרגישים שיש צורך בכך, גם באמצע היום. מעבר לכך מומלץ:

  • לעבור מדי פעם על האזור עם אלכוהול. שימו מעט אלכוהול על צמר גפן או מקלון לניגוב אוזניים. היתרון הגדול של אלכוהול הוא ניקוי יעיל של האזור עד היפטרות מהריח וגם התאדות מהירה שאינה משאירה סימנים של ריח אלכוהול. עשו זאת פעם או פעמיים ביום. עם זאת, גם האלכוהול נועד לשימוש לזמן קצר ולא כהרגל ארוך טווח. לטווח הארוך הוא אינו טוב לעור כי הוא מייבש אותו.
  • חפיפה עם שמפו רפואי נגד קשקשים: שמפו רפואי נגד קשקשים מכיל פעמים רבות חומרים אנטי פטרייתיים. חפיפה עם שמפו כזה יכולה אף היא לפתור את הבעיה או לפחות לצמצם אותה.
  • מומלץ לפנות לרופא עור. יתכן שישנה פטריה וניתן להפטר מהבעיה בעזרת טיפול תרופתי אנטי פטרייתי. בכל מקרה רופא עור ימליץ על דרך הטיפול, גם לטווח הארוך יותר על מנת למנוע את חזרת הריח הריע. אם הטיפול של רופא העור לא יספיק יתכן שיש חוסר איזון אנדוקריני או בעיה פנימית אחרת שניתן לגלות באמצעות בדיקות מקיפות יותר.
  • הקפדה על תזונה נכונה ושתיית מים: תזונה נכונה ושתיית מים מחזירות במקרים רבים את המערכות לאיזון. אכילת אוכל שומני כמו חטיפים יכולה לגרום לעור שומני ולריח רע מאחורי האוזן. השתדלו להקפיד על תזונה טובה הכוללת ירקות ופירות ומים בכמות יפה. תזונה בריאה יכולה לצמצם את הבעיה גם אם לא לפתור אותה לחלוטין.

ריח רע מאחורי האוזן נשמע אמנם כצרה קטנה ביחס לצרות ובעיות אחרות שגופנו עלול להתמודד איתן, אך עבור הסובלים ממנה זהו בהחלט מטרד. הריח נותן תחושה לא נעימה ומוריד את הביטחון העצמי. בנוסף, יתכן שהריח הרע הוא רק אות לחוסר איזון מורכב יותר.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן