ניתוח להקטנת אוזניים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

ניתוח להקטנת אוזנייםהטווח התקין של גודל האוזן הוא 5.5-6.5 סנטימר אורך ורוחב של 3.0-4.5 סנטימטר. היפרטרופיה של האוזן או אוזניים בולטות היוצרות מראה גדול מדי, הם בעיות אסתטיות הגורמת לחוסר נוחות פוגעת בדימוי העצמי וגורמות ללעג בקרב ילדים ומתבגרים.

למרבה המזל, האוזניים מפסיקות לצמוח בדרך כלל בגיל 5 ולפיכך ניתוח להקטנת אוזניים יכול להתבצע כבר בגיל צעיר.

באילו מקרים מבצעים את הניתוח?

במהלך ההתפתחות כל אחד מהאלמנטים המרכיבים את האוזן יכולים לצמוח יתר על המידה או לחילופין להתפתח במנח אנטומי שונה. ניתוח להקטנת אוזניים או ניתוח להצמדת האוזניים מתבצע במקרים של היפרטרופיה מולדת – כאשר האוזניים גדולות יתר על המידה בעת הלידה ובמקרים בהם קיימת אסימטריה. עיוותים אלה בדרך כלל גורמים לדימוי עצמי נמוך ולכן באמצעות הניתוח ניתן להקטין או להצמיד את האוזניים לראש.

קיימות מספר טכניקות להקטנת אוזניים, הנבחרות בהתאם לאזור היעודי באוזן. כדי להקטין את גודל האוזן, המנתח מבצע חתך בחלק אחד של הסחוס, ומעצב את הצורה מחדש. רקמת תנוך עודפת מוסרת חלקית. במקרה של אוזניים בולטות הרופא מבצע חתך אנכי בחלק האחורי של האוזן, מסיר חלקים מיותרים ומצמיד את האוזן לראש.

מטרת הניתוח

ניתוח להקטנת אוזניים הינו הליך קוסמטי המשמש לעיצוב מחדש של האוזן. פרטים אשר אינם מביעים רצון מגודל האוזן הטבעית או מהמנח האנטומי שיכול ליצור איסימטריה, יכולים לשנות את המראה באמצעות הליך כירורגי זה. באמצעות הניתוח ניתן להקטין את התנוך, ולהסיר עור או סחוס עודפים ולפסל מחדש את מבנה האוזן.

מטופלים רבים מציינים לאחר ניתוח של אוזניים בולטות, כי חוו עלייה משמעותית בדימוי העצמי. ניתוח להצמדת האוזניים מתבצע באמצעות חתך מאחורי האוזן אשר דרכו המנתח מסיר רקמות עודפות. המנתח מצמיד את האוזן לראש, לפי הצורך ותופר את האזור בו בוצע החתך.

אופן ביצוע הניתוח

הניתוח מתבצע בהרדמה כללית אצל ילדים כדי למנוע תזוזה ואי רגיעה אולם בדרך כלל מצריך הרדמה מקומית או שימוש בחומרי הרגעה במבוגרים. במהלך הניתוח, הרופא מסיר סחוס ועור עודפים, מעצב ומפסל מחדש את מבנה האוזן כדי להקטין את גודלה של האוזן ומעניק לאוזן מראה טבעי. הניתוח מצריך מיומנויות וניסיון. ניתוח להקטנת אוזניים עונה על הבעיה של איסימטריה ומשלב הצמדת אוזניים בולטות לראש.

בסיום הניתוח מבוגרים יכולים לשוב לביתם ביום ההליך אולם ניתוח בילדים מצריך אשפוז קצר במרכז הרפואי לצורך מעקב.

תופעות לוואי וסכנות

הסיכונים בדרך כלל נדירים וזניחים, אולם כל ניתוח כרוך בסיכון לזיהום או קריש דם. כמו כן, עיכוב ותקופת החלמה ממושכת כמו גם עיוות או צלקות הם סיבוכים נוספים. בדרך כלל, לאחר הניתוח נותרת צלקת זעירה. לאחר הניתוח הרופא צפוי להמליץ על שימוש במשככי כאבים ואנטיביוטיקה כדי למנוע זיהומים ולהקל על הכאב. חום, דימום קיצוני וסימנים חריגים נוספים מצריכים פנייה מידית לרופא.

התאוששות והחלמה

בסיומו של ההליך הרפואי, הצוות הרפואי חובש את האוזן באופן מקומי. חבישה זו יכולת ליצור אי נוחות אולם הכאב לאחר הניתוח מטופל על ידי נטילת משככי כאבים במינון נמוך ומבוקר. הסרת התחבושת מתבצעת כ 4-5 ימים לאחר הניתוח, ומוחלפת בתחבושת נוחה יותר למשך מספר שבועות.

לאחר הניתוח המטופל עשוי לסבול מאי נוחות ונפיחות קלה עד בינונית החולפת לאחר מספר ימים. חשוב להקפיד על רחיצות שיגרתיות של אזור החתך, מספר פעמים ביום כדי למנוע זיהום מקומי וסיבוכים אפשריים. תקופת ההחלמה והריפוי הסופי אורכים מספר חודשים עד שנה.

ראו גם:
היפראקוזיס

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן