ניתוח להסרת פוליפים באף

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

ניתוח פוליפים באףפוליפ באף הוא גידול בשרני המתפתח בסינוסים ובחללי האף. הפוליפים הגדלים באף יכולים להיות אפורים, צהבהבים או ורודים, צורתם כצורת טיפה וכאשר מספר פוליפים מתפתחים במקביל, הם נראים כמו אשכול ענבים.

כאשר הפוליפים גדלים מעבר לנפח מסוים, הם עלולים לגרום לפגיעה בזרימה התקינה של האוויר דרך האף ואף להוביל לתחושה של גודש באף, לנזלת כרונית, לפגיעה בחוש הטעם והריח ועוד.

באופן עקרוני, כל התסמינים שהוזכרו לעיל יכולים לנבוע גם כתוצאה ממחלות אחרות, אך במקרה שמקור התסמינים מהתפתחות של פוליפים, הרי שבדרך כלל התסמינים לא ייעלמו גם לאחר שבועיים. לאור זאת, במידה ומופיעים תסמינים המתאימים לשפעת או צינון, שלא חולפים תוך שבועיים אלא נשארים יציבים ואף מחמירים, הרי שישנה חשיבות לגשת לאבחון רפואי.

באילו מצבים יש להסיר את הפוליפים בניתוח?

ראשית, יש לציין כי למרות שניתוח פוליפים באף הוא ניתוח אף שכיח מאוד שכמעט ואין לו תופעות לוואי וששכיחות הסיבוכים שלו נמוכה מאוד, הרי שעדיין לא מדובר על קו הטיפול הראשון לפוליפים באף.

ברוב המקרים, כל עוד מדובר על פוליפ באף שהוא קטן יחסית או על מספר פוליפים קטנים, הטיפול יתבצע באמצעות טיפות או תרסיס אף, המכילים סטרואידים. במקרים החמורים יותר הרופא ירשום למטופל כדורים המכילים סטרואידים ורק במקרים הקשים ביותר ניתן יהיה לשקול הסרה כירורגית של הפוליפים.

הניתוח בדרך כלל מבוצע בקרב חולים הסובלים מפוליפים עקשניים במיוחד שלא מגיבים לתרופות הסטרואידיות, לחולים שסובלים מפוליפים שצומחים מחדש כל אימת שהטיפול התרופתי נפסק וכן עבור חולים הסובלים מתסמינים חמורים בעקבות הצמיחה של פוליפים כשבין היתר מדובר על חולים הסובלים מראייה כפולה או מדום נשימה בשינה.

כיצד מבוצע ניתוח פוליפים באף?

ניתוח פוליפים באף מבוצע כיום בשיטה הלפרוסקופית. המשמעות היא שהניתוח מבוצע דרך הנחיריים ואינו כרוך בניקוב גופו של המנותח. כתוצאה מכך, לאחר הניתוח לא נותרות בגופו של המנותח צלקות נראות לעין. כלי הניתוח מוחדרים כאמור דרך הנחיריים ובנוסף לכלי הניתוח, מוחדר סיב אופטי גמיש ודק המאפשר למנתח לצפות בנעשה בתוך האף של המנותח על גבי צג וידאו הממוקם בחדר הניתוח.

לאחר שהפוליפים זוהו, ניתן להשתמש במספר סוגים של מכשירים על מנת להסיר אותם. במקרים מסוימים ניתן יהיה לשאוב אותם דרך צינורית דקה ובמקרים אחרים ניתן יהיה לצרוב אותם באמצעות קרן לייזר. הניתוח נמשך בין שלושים דקות לשעה וחצי לכול היותר בתלות במורכבות שלו ובמהלך הניתוח המנותח נמצא תחת הרדמה כללית.

האם מדובר על ניתוח מסוכן?

כפי שציינו, מדובר על ניתוח נפוץ מאוד שהינו בעל מעט מאוד תופעות לוואי. עם זאת, בדומה לכול ניתוח, גם ניתוח להסרת פוליפים באף טומן בחובו מספר סיכונים וסיבוכים.

כך לדוגמה בדומה לכול ניתוח המבוצע תחת הרדמה כללית, ביצוע טעויות במינון חומרי ההרדמה יכול לגרום לנזק. כמו כן, שימוש לא זהיר בכלי הניתוח יכול לגרום לפגיעה עצבית באף, לדימום מסיבי ועוד. במקרים נדירים באזור הניתוח מתהווה רקמה צלקתית לאחר מספר שבועות שעלולה אף היא לגרום לחסימה של נתיבי האוויר באף.

מעבר לכל זה במהלך השבועיים הראשונים לאחר הניתוח בדרך כלל המנותחים יסבלו מדימומים מהאף וייתכן כי תורגש חוסר נוחות באף. כמו כן, ייתכן כי יהיה צורך לחזור לרופא המנתח על מנת להסיר הצטברות של מוגלה או לטפל בקרישי דם שהתפתחו באזור הניתוח. בסופו של דבר מדובר על ניתוח מהיר, פשוט ובטיחותי שתורם רבות לשיפור איכות החיים של המנותחים.

ראו גם:
ציסטות באף – תסמינים ודרכי טיפול

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן