מה לעשות אם יש פוליפים?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פוליפים - מה לעשות

פוליפים - מה לעשותפוליפ הוא סוג של גידול אשר יכול להיות שפיר או ממאיר ולהתפתח באזורים שונים בגוף בהם הקיבה, האף, הרחם, שלפוחית השתן והמעי הגס.

הפוליפ נוצר כתוצאה מגידול מהיר של התאים ביחס למוות שלהם עד להיווצרות גוש תאים הצומחים באופן מהיר מאוד. לפוליפים מגוון צורות כאשר השכיחה ביותר היא פוליפים על גבעול המזכירים צורה של פטרייה.

סוגי פוליפים ואופן הטיפול

פוליפ במעי הגס

חשיבות האבחון המוקדם לפוליפ מסוג זה רבה ואף מצילת חיים במטרה למנוע התפתחות של סרטן המעי הגס. הפוליפ הוא גידול אשר נוצר ברירית המעי הגס כתוצאה מהצטברות של רקמות. בשלביו הראשונים הפוליפ קטן והוא גדל עם הזמן ועלול להיות מסוכן.

טיפול – פוליפים עשויים להופיע בכל מערכת העיכול, אולם לרוב מופיעים במעי הגס. הפוליפ עצמו אינו מהווה סכנה, אך במהלך השנים הוא עלול להפוך לממאיר ולגרום לסרטן המעי הגס כאשר כ-5% מהפוליפים יהפכו בסופו של דבר לסרטן ולכן יש חשיבות להסרתם מהמעי בעודם קטנים.

לרוב לא יופיעו תסמינים אם כי ישנם מקרים בהם ייתכנו דימומים וחסימות מעיים כאשר תהליך האבחון כולל בדיקת קולונוסקופיה ובדיקת סקר. עם זיהוי פולים במעי, יש להסירו גם כאשר הוא קטן על מנת למנוע את הסיכון בהפיכתו לסרטני. לאחר הוצאת הפולים תתבצע בדיקה היסטולוגית בה נבדק המבנה המיקרוסקופי של התאים והאם הוא ממאיר.

פוליפים בקיבה

גידולים של רירית הקיבה, ברוב המקרים הם שפירים. הפוליפים קטנים ואינם גורמים לתסמינים, אך במידה והם גדלים, הם עלולים לעורר תסמינים בלתי נעימים ורצויים אשר מחייבים כריתת הפוליפים.

טיפול – הטיפול כולל מעקב אחר חולים בעלי פוליפים קטנים אשר קוטרם קטן מ-2 ס"מ באמצעות בדיקות גסטרוסקופיות תקופתיות. כאשר הגידולים גדולים יותר יש צורך באבחון היסטולוגי. האמצעות אנדוסקופ ניתן להסיר את הפוליפ על הגבעול מהקיבה ולשלוח לבדיקה ולאבחון וכן מתבצעת בדיקת ביופסיה לגבי פוליפים מיושבים. כאשר קיים ממצא אודות ממאירות הפוליפ תתבצע כריתה כירורגית כמו גם במצבים בהם קוטר הפוליפ המיושב גדול משני סנטימטר.

פוליפים ברחם

גידול של רירית הרחם אשר גודלו נע בין מספר מילימטרים עד מספר סנטימטרים. הפולים לרוב מתגלה באופן קרי במהלך בדיקת אולטרסאונד או בתהליך אבחון של בעיות אחרות. שכיחות הבעיה עולה בקרב נשים בעשור החמישי לחייהן ובמידה והופיע פוליפ לאחר הופעת דימום שלאחר הבלות קיים צורך בכריתתו ושליחתו לבדיקה פתולוגית.

טיפול – על פי הגישה ההיסטרוסקופית תבוצע כריתה ובמקרים הם אין תסמינים או תלונות כלל של הנשים והפוליפ קטן מסנטימטר ניתן לעקוב אחר התפתחותו ולדחות את הצורך בניתוח. פוליפ ברחם הגדול מ-15 מ"מ עלול לגרום לדימום לא סדיר ויש להסירו במיוחד כאשר מדובר בנשים מבוגרות. פולים לרוב אינו גורם לבעיית פוריות אך נמצא כי בקרב נשים עם פוליפ ואי פוריות הוצאתו משפרת את הסיכויים להשיג היריון.

פוליפים באף

פוליפים באף הוא גידול המתפתח בחללי האף והסינוסים. הפוליפים עלולים להתפתח בגדלים שונים ובצבעים כגון ורוד, צהבהב או אפור. הפוליפ הינו בעל צורת טיפה וצבר של פוליפים יראה כאשכול ענבים על גבעול. הפוליפים עלולים לחסום את חללי האף ולגרום לאף סתום, נזלת ואובדן חוש הטעם והריח. במצבים בהם מופיעים סימפטומים דמויי שפעת או צינון במשך למעלה משבועיים קיים חדש לקיום פוליפים המצריכים פנייה לרופא.

טיפול – אפשרויות הטיפול כוללות שימוש בסטרואידים, בטבליות ובתרסיס אף הגורמים להתכווצות של הפוליפ. במקרים רבים חלה הישנות של הפוליפ והוא חוזר ומתפתח כעבור כשנתיים עד שלוש ומחייב ביצוע ניתוח להסרת פוליפים באף.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן