ניתוח להחלפת עצם ארכובה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

ניתוח להחלפת עצם הארכובההאוזן מחולקת לשלושה חלקים האוזן החיצונית, האוזן התיכונה והאוזן הפנימית. המבנה המיוחד של האוזן החיצונית מאפשר לגלי הקול לעבור בתעלת האוזן עד להגיעם לעור התוף. תנודות של גלי הקול גורמים לרטט של עור התוף המשמש כמגבר.

תנועות אלה עוברות דרך האוזן התיכונה אל עבר נוזל מיוחד המרכיב את חלקי האוזן הפנימית. האוזן התיכונה מורכבת משלוש עצמות זעירות שגודלן כגודל מטבע – פטיש, סדן וארכוף. גלי הקול אחראיים על תנועת העצמות הקטנות אשר מניעות אחת את השנייה בשל סידורן המיוחד. תנודות אלה מעוררות בהמשך את עצב השמיעה השוכן בחלקה הפנימי של האוזן. דחפים חשמליים עוברים על גבי העצב ומתפרשים במוח במרכזי השמיעה.

הסתיידות עצם הארכובה או בשמה הלועזי אוטוסקלרוזיס היא מחלה תורשתית ניוונית המתבטאת בעלייה בקשיחות של העצם וקיבוע של העצם. הסתיידות של העצם פוגעת ביכולת השמיעה וגורמת לירידה בשמיעה ההולכתית. בהמשך נפגע גם עצב השמיעה. ניתוח להחלפת עצם ארכובה מתבצע במטופלים הסובלים מאוטוסקלרוזיס כדי להשיב או להגביר את השמיעה שנפגעה בעקבות המחלה. לניתוח מסוג זה שיעורי הצלחה גבוהים.

גורמים להסתיידות עצם הארכובה

הגורם המדויק אינו ידוע. העצם היא רקמה חיה אשר מכילה תאים שבונים אותה ותאים אחרים שהורסים אותה כחלק ממנגנון ספיגת העצם. פגיעה במנגנון זה משבשת את ההתפתחות התקינה של העצם . כפי הנראה לגורמים תורשתיים קיימת השפעה על הופעת המחלה. כיוון מחשבתי אחר דווקא מעלה את  האפשרות שנגיפים אחדים גורמים ומעוררים את המחלה.

אובדן השמיעה עשוי להיות מתון אך לעיתים מאובחן כאובדן שמיעה משמעותי המחמיר בהדרגה. בהעדר טיפול או טיפול מאוחר, האדם עשוי לאבד את שמיעותי באופן מוחלט.

אובדן שמיעה טנטון וסחרחורת

אובדן שמיעה, טנטון וסחרחורת הם תסמינים שכיחים של אוטוסקלרוזיס. מטופלים רבים מתלוננים על כך שאינם מצליחים לשמוע צלילים בתדרים נמוכים או שמתקשים לשמוע צלילים באופן כללי. ואילו אחרים מתלוננים על בעיות הקשורות לשווי משקל.

תיאור ופירוט ההליך

אופן ההרדמה נשקל על ידי המנתח בהתאם לגורמים שונים. הרדמה מקומית מתבצעת על ידי שימוש בחומר מרדים הניתן באופן מקומי. הרדמה מלאה מרפה את השרירים ומרדימה את המנותח. במהלך הניתוח המנתח מבצע חתך באוזן התיכונה דרכה הוא מסיר את עצם הארכובה ומחליף בשתל המונח במקומה.

בהמשך מחדיר המנתח צינורית העשויה ממתכת ומחבר אותה לעצם הסדן ולחלק הנותר מן העצם כדי לשפר את מנגנון הרטט הטבעי ההכרחי לשמיעה. המנתח במהלך ההליך בודק את כל העצמות הזעירות כדי לשלול בעיה בעצמות הסמוכות לארכובה. משך הניתוח הוא 1 עד 1.5 שעות.

סיבוכים רפואיים

ניתוח להחלפת עצם ארכובה הינו הליך פשוט וקצר ותקופת ההחלמה לאחר ההליך הינה קצרה. המנותח יכול לשוב לשגרתו תוך זמן קצר. לאחר הניתוח המטופל אינו מרגיש בשיפור שמיעתי בשל הצמדה של תחבושת מיוחדת לתוך האוזן. הסרת התחבושת מתבצעת כשבוע לאחר הניתוח. נפיחות מקומית עשויה להאט את ההחלמה. סחרחורות וצפצופים באוזן הן תלונות אפשרויות אופייניות. חולשה בצד המנותח של הפנים עשויה להופיע אם כי במקרים נדירים בלבד. בדיקת שמיעה תתבצע כחודש לאחר הניתוח.

זיהום הינו סיבוך המאיים על כלל המטופלים אולם אם נוקטים באמצעי מניעה בזמן, קטן הסיכון לסיבוכים רפואיים. דימומים או קרע בעור התוף יכולים להתרחש לאחר ההליך הרפואי. סיבוכים אלה מצריכים הליך כירורגי נוסף. שמיעה ירודה או התדרדרות ובעיות באיכות השמיעה לאחר השתלת עצם ארכובה הם סיבוך נוסף אשר עשוי להצריך ניתוח נוסף.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן