ניתוח אף פלסטי – גם לך יכול להיות אף יפה יותר!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

ניתוח אף פלסטיניתוח אף פלסטי הוא הניתוח השכיח ביותר מכול הניתוחים הפלסטיים המבוצעים בימינו. את הניתוח ניתן לעבור החל מגיל שש עשרה ואילך וזאת כיוון שרק בשלב הזה האף קרוב לסיום ההתפתחות שלו.

ניתוח פלסטי באף מבוצע ברוב המקרים במטרה לשפר את החזות של האף. האף מהווה את החלק הארי בפנים ומראה לא אסתטי של האף עלול לגרום לבעיות חמורות בדימוי העצמי ולפגיעה בהערכה העצמית.

הניתוח לפיכך לרוב מבוצע במנותחים שסבלו מחבלה באף או באנשים שסבלו מאף בעל גיבנת, רחב מדי, בולט מדי או ארוך מדי באופן טבעי. יש לציין כי במקרים מסוימים הניתוח מיועד לצרכים קוסמטיים בלבד, אך לא אחת ניתן לשלב את הניתוח הקוסמטי עם ניתוח שמטרתו לתקן פגם במחיצת האף. סטייה של המחיצה יכולה לגרום לא רק למראה עקום או לא סימטרי, אלא גם לפגוע בזרימת האוויר ולהוביל להתפתחות של בעיות נשימה.

הפנייה למנתח וההכנות לניתוח

לפני שניגשים לניתוח עצמו, המנתח צריך להיפגש עם המנותח מספר פעמים וזאת כיוון שבניגוד לסוגים אחרים של ניתוחים, בכול הקשור לניתוח פלסטי באף, ניתן משקל רב לדעתו של המנותח. במהלך הפגישות המנתח ילמד כיצד המנותח מעוניין שהאף שלו ייראה לאחר הניתוח והמנותח לעתיד ילמד על הסכנות של הניתוח, על התוצאות המצופות, על הפרוצדורה הרפואית ועוד.

הפגישות המקדימות מיטיבות הן עם המנותח והן עם המנתח. מדובר למעשה על תהליך של תיאום ציפיות שמטרתו למנוע הפתעות לא נעימות בשלב מאוחר יותר. בין היתר במהלך הפגישות המנתח צריך לצלם את האף של המטופל מכמה זוויות, להסביר לו על תהליך ההרדמה, לבצע בדיקות דם, לספק לו צילום הדמיה של האף לאחר הניתוח ולהדגיש בפניו שההדמיה כשמה כן היא, כלומר שלא ניתן להבטיח שלאחר הניתוח אפו ייראה בדיוק כמו בתצלום.

כיצד מבוצע ניתוח אף פלסטי?

ניתוח אף פלסטי מבוצע תחת הרדמה מקומית או כללית. במהלך הניתוח המטופל מקבל חומרים שמטרתם לכווץ את כלי הדם באף כדי למנוע דימום מסיבי ולפני הזרקת חומרי ההרדמה, הוא מקבל חומר מטשטש. המהלך של הניתוח משתנה בהתאם לסוג הניתוח. במקרים מסוימים הניתוח יכלול השתלה של סחוסים, במקרים אחרים יהיה צורך להקטין את הנחיריים ובמקרים מסוימים יהיה צורך להסיט את מחיצת האף.

לאחר הניתוח המנתח מחדיר טמפונים קטנים לתוך האף שמטרתם לספוג את ההפרשות הדמיות והמוגלתיות מאזור הניתוח. לאחר ההתאוששות מהניתוח ייתכן כי יופיעו שטפי דם באזור העיניים וכאבים באזור הניתוח, אך תסמינים אלו בדרך כלל חולפים תוך מספר ימים לכול היותר. מאחר ורוב הניתוחים מבוצעים בתוך האף, הרי שבדרך כלל לאחר הניתוח לא תישארנה צלקות במקומות הנראים לעין.

מה הם הסיבוכים האפשריים של ניתוח פלסטי באף?

לפני שנפרט אודות הסיבוכים האפשריים של ניתוח פלסטי באף, ברצוננו לציין כי מדובר על סיבוכים המתרחשים לעתים נדירות בלבד. להלן הסיבוכים הפוטנציאליים:

  • הפרעות נשימה – הפרעות נשימה יכולות להתרחש במקרים שבהם התרחשה קריסה של הסחוסים באף או במקרים שבהם המנתח הצר את החלק הקדמי של האף בצורה מוגזמת. במקרים האלו ייתכן כי יהיה צורך לבצע ניתוח תיקון בשלב מאוחר יותר.
  • נזלת אלרגית לעתים נדירות ביותר עלולה להופיע נזלת על רקע אלרגי לאחר הניתוח.
  • זיהום – במקרים חריגים במיוחד עלול להתפתח זיהום באזור הניתוח. לרוב מדובר על זיהום קל מאוד שניתן לטפל בו באמצעות אנטיביוטיקה.
  • פגיעה בדרכי הדמעות – סיבוך נדיר נוסף שיכול לבוא לידי ביטוי בדמעת יתר.

ראו גם:

ניתוח פלסטי באוזן

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן