ניתוח ליישור ולתיקון מחיצת האף

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

ניתוח מחיצת האףמחיצת האף היא הקיר המחלק את האף לשני חללים נפרדים. החלק הקדמי של מחיצת האף מורכב מרקמה סחוסית גמישה ואילו חלקה האחורי של המחיצה מורכב מרקמה גרמית דקה.

לפי ההערכות העדכניות שיש בידינו, נראה כי בקרב שמונים אחוז מהאוכלוסייה מחיצת האף אינה סימטרית לחלוטין. עם זאת, חוסר סימטריה של המחיצה לא תמיד מפריע לפעולת הנשימה האפית. במקרים בהם הסטייה של המחיצה כן גורמת לבעיות, ייתכן כי יהיה צורך לבצע ניתוח ליישור המחיצה.

הבעיות השכיחות ביותר שמובילות לצורך בביצוע הניתוח הן דלקות כרוניות בסינוסים והפרעות לזרימת האוויר באחד מהנחיריים. כמו כן, במקרים מסוימים הסטייה יכולה לגרום למראה לא נעים של האף. גם במקרה שבו מדובר על בעיה אסתטית חמורה המפריעה למטופל, ייתכן כי יהיה צורך בביצוע ניתוח.

מהלך הניתוח

ברוב המקרים הניתוח יתבצע תחת הרדמה כללית אם כי במצבים חריגים ניתן יהיה לבצע אותו גם בהרדמה מקומית בלבד. הניתוח מתבצע דרך הנחיריים ואינו משאיר צלקות. סך הכול הניתוח כולל מספר שלבים עוקבים להלן:

  • בשלב הראשון שמבוצע לאחר ההרדמה המנתח מזהה את המיקום המדויק שבו התרחשה הסטייה של המחיצה.
  • בשלב השני המנתח חותך את הרקמה הרירית שמכסה את המחיצה על מנת לחשוף את העצם או את הסחוס שגרמו להיצרות של נתיבי האוויר.
  • בשלב הבא מבוצעת הסרה כירורגית של החלק שגרם לסטייה של המחיצה ולאחר ההסרה שלו, מחזיר המנתח את הרירית למקומה.
  • במידת הצורך במהלך הניתוח ניתן להסיר גם חלק מקונכיות האף, במידה והן גם כן תורמות להיצרות בנתיבי האוויר באף.
  • לאחר החזרת הרירית למקומה המנתח יתפור אותה ויעגן אותה וישאיר במקום הניתוח טמפונים מיוחדים שמטרתם למנוע תזוזה של הרירית ולספוג את הנוזלים המופרשים מאזור הניתוח. הטמפונים יישארו במקומם עד שתי יממות לאחר הניתוח לכל היותר.

ההתאוששות לאחר הניתוח

לאחר הניתוח המנותח יעבור להתאוששות בחדר ההתאוששות. במהלך השהייה בחדר ההתאוששות ניתן יהיה לפגוש את המלווים של המנותח וכן המנותח יעבור ביקורת ראשונית על ידי הרופא המרדים והמנתח.

במקרים מסוימים ייתכנו כאבי אף או כאבי ראש וכן תיתכן תחושה של סחרחורת או חוסר יציבות בשל חומרי ההרדמה ולכן מומלץ להימנע מלנסות ללכת באופן עצמאי ללא סיוע. לאחר שהשפעת חומרי ההרדמה תתפוגג לחלוטין, יועבר המנותח לאשפוז במחלקה. בדרך כלל, האשפוז בבית החולים לא נמשך יותר מיומיים.

ההחלמה לאחר הניתוח

לאחר השחרור הביתה יש להקפיד על מנוחה במשך שבוע לפחות ועל הימנעות מביצוע פעילות גופנית במשך שבועיים לפחות. בנוסף לכך, מומלץ להימנע מאכילה של מזונות חמים במיוחד או ממקלחות חמות במיוחד. במקרים מסוימים המנותח יצטרך למרוח משחות נגד דלקת באזור הניתוח או ליטול תרופות שמטרתן להאיץ את תהליך הקרישה.

אמנם תוך שבוע ניתן לחזור לעבודה ותוך יומיים כבר בדרך כלל ניתן לחזור לנהוג ברכב, אך ההחלמה המלאה של הרקמה נמשכת בדרך כלל כחודשיים. תחושת הנפיחות וחוסר הנעימות באף צפויה לחלוף תוך שלושה עד ארבעה שבועות לכל היותר.

במהלך ההחלמה ייתכן כי המנותח יסבול מרגישות בשיניים הקדמיות או בגשר האף ובמקרים מסוימים יופיעו קרישי דם גדולים בנחיריים. בין אם ההחלמה נגרמת מניתוח אף רגיל או מסיבות רפואיות, ההנחיות הן די דומות ויש להקשיב באדיקות לרופא המטפל כדי לחזור לשגרה מהירה ככל האפשר ולא לפגוע באיזור הרגיש שוב.

סיבוכי הניתוח

ניתוח מחיצת האף נחשב לניתוח פשוט מאוד והסיבוכים שלו נדירים ביותר. בין היתר הסיבוכים האפשריים כוללים היווצרות של נקב במחיצת האף, דימום מסיבי, זיהום בחלל האף וחוסר שיפור נשימתי. ישנה חשיבות עליונה לפנות לחדר מיון במקרים הבאים: חום גבוה, דימום שאינו נפסק, כאב שהולך ומחמיר.

קראו עוד על מקרה של שבירת אף וכיצד מטפלים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן