ניתוחי עור התוף

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

ניתוחי עור התוףעור התוף הוא קרום דק שממוקם בקצה של תעלת השמע המהווה את הגבול בין האוזן החיצונית לאוזן התיכונה.

עור התוף משחק תפקיד מרכזי במנגנון השמיעה, שכן הוא הגורם האחראי על העברת הצלילים מהאוזן החיצונית לעצמות השמע, מהן עוברים הצלילים לאוזן הפנימית.

בנוסף לכך, עור התוף משמש גם כמכשול עבור גורמים פתוגניים שונים ומונע מהם לחדור לאוזן התיכונה הרגישה לזיהומים. כמו כן, עור התוף מונע חדירה של נוזלים לאוזן התיכונה.

ניתוח לתיקון עור התוף מבוצע במקרים בהם ישנו נקב בעור התוף שמוביל לבעיות שמיעה או לדלקות אוזניים חוזרות על רקע של חדירת מזהמים דרך עור התוף. בנוסף לכך, יש לשקול לבצע ניתוח בעור התוף במצבים שבהם הנקב בעור התוף גורם לשמיעת צפצופים ובמצבים שבהם הפגיעה גורמת לכאבים באוזן.

כיצד נוצר נקב בעור התוף?

נקב בעור התוף עלול להיווצר כתוצאה ממחלות כרוניות או כתוצאה מזיהומים חוזרים ונשנים באוזן התיכונה, אך יכול להיות גם תוצאה של פגיעות הדף הנוצרות בזמן שמתרחש פיצוץ בסמוך למקום בו עומד האדם.

במקרים מסוימים הנקב יכול להיות תוצאה של פציעה ישירה כמו למשל במקרים בהם נעשה שימוש אלים ואגרסיבי מדי במקל לניקוי אוזניים ובמקרים נדירים הנקב נוצר כתוצאה משינוי מהיר בלחץ האוויר באוזן כמו למשל בזמן המראה.

השיקולים לביצוע הניתוח

לא בכל מקרה שבו נוצר נקב בעור התוף מבצעים את הניתוח באופן אוטומטי. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שבמקרים רבים הנקב מחלים מעצמו גם ללא התערבות כירורגית. על כן, בחלק מהמקרים נהוג להמתין מספר חודשים לאחר אבחון הנקב על מנת לנסות לתת לו להחלים לבד ללא טיפול ורק במקרים בהם מדובר על בעיה כרונית שאינה נפתרת מעצמה, ניתן לשקול לבצע את הניתוח. את הניתוח ניתן לבצע בדרך כלל החל מגיל שמונה או תשע.

כיצד מבוצע הניתוח?

על מנת להגיע לעור התוף עם כלי הניתוח המנתח יוצר חתך מאחורי האפרכסת. לאחר מכן, המנתח נוטל חתיכה קטנה של רקמה מהאוזן ומשתמש בה כדי לסגור את הנקב כמו טלאי. לאחר שהטלאי מעוגן למקומו המנתח תופר את החתך באפרכסת ומחדיר לאוזנו של המנותח תחבושת המכילה אנטיביוטיקה למניעת זיהומים. סך הכול הניתוח נמשך כשעה עד שעתיים לכל היותר ובמשך הניתוח המנותח נמצא תחת הרדמה כללית.

במהלך הניתוח המנתח יבדוק את תקינות עצמות השמע ובמידה ויגלה כי נפגעו, יהיה צורך להרחיב את הניתוח ולהשתיל עצמות חלופיות, סחוס או שתלים מלאכותיים לשחזור של האוזן התיכונה.

ההתאוששות וההחלמה לאחר הניתוח

לאחר הניתוח המנותח יעבור לשהות במחלקת ההתאוששות שם יישאר כשעתיים בממוצע עד שההשפעה של חומרי ההרדמה תתפוגג. לאחר מכן, יישאר באשפוז למשך יממה אחת עד שתי יממות לכל היותר על מנת לוודא שהניתוח עבר בהצלחה וכי לא התרחשו סיבוכים פוסט ניתוחיים. ביום הראשון שלאחר הניתוח האוזן של המנותח תישאר חבושה והתחבושת תוסר לפני השחרור הביתה.

בימים הראשונים לאחר הניתוח חשוב מאוד להקפיד על כך שלא יחדרו מים לאוזן המנותחת. כמו כן, יש להקפיד על מנוחה כשבוע לאחר הניתוח ולהימנע מפעילות גופנית מאומצת כחודש לאחר הניתוח. כשבוע בערך לאחר הניתוח יוזמן המנותח לביקורת אצל המנתח במהלכה יוצאו התפרים מהאוזן.

הסיכונים של הניתוח

הסיבוכים של הניתוח נדירים מאוד, אך עלולים לבוא לידי ביטוי בפגיעה בחוש הטעם שלרוב אינה קבועה אלא זמנית בלבד, סחרחורות, צפצופים באוזניים, פגיעה עצבית שעלולה להוביל לפגיעה בתחושה בפנים, זיהום באוזן המנותחת ודימום מסיבי.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן